458 bezoekers online

Aardbeien = superfood

Geplaatst op: 29 June 2012 | Auteur: Webmaster Studenten | Reageer »

Terug naar vorige pagina

De aardbei: gelukkig is ie binnenkort weer massaal verkrijgbaar. Deze zomerse lekkernij is niet alleen zoet en caloriearm, maar bevat ook nog eens veel gezonde voedingstoffen. Zo blijkt uit recent, klein onderzoek van de Ohio State University dat het eten van aardbeien zelfs helpt bij het beschermen bij slokdarmkanker.

 

Werkzame stoffen

Voor het onderzoek liet onderzoeker Tong Chen mensen met voortekenen van kanker in de slokdarm 200 gram gevriesdroogde aardbeien per dag eten. Wat bleek: aardbeien lijken een werkzame stof te bevatten die de ontwikkeling van de kanker vertraagt. Dit doen ze door de kankerveroorzakende stof N-NMBA af te remmen. Werkzame stoffen in de aardbei zijn vooral vitaminen, mineralen en foliumzuur.

 

Diverse onderzoekers benadrukken dat meer onderzoek nodig is om de resultaten van het kleine onderzoek van Chen te bevestigen. Uiteraard is het eten van aardbeien altijd goed!

Heb je ook nieuws? laat het ons weten »Eten beïnvloed libido »

Reageer »

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel!
Schrijf nu als eerste een reactie.

Reactieformulier

Heeft u een mening? Stuur hem nu naar ons toe!

* Velden met een sterretje zijn verplicht.

Laatste nieuws

Meer nieuws (9117) »

Anderen lazen ook

Meer Eten & Drinken (634) »